Sunday, April 22, 2012

Support Bisnes Bini

Sian kat bini aku. Die buat bisnes kat fesbuk. Nak jual besar-besaran lom mampu lagi. Hehe! Tapi Alhamdulillah la ramai yang order dari bini aku. Dari budak opis aku sampai la kawan-kawan die dalam fesbuk. Berlambak dah gambar yang bini aku post kat dalam fesbuk die. Tapi 1 folder je la. Yang lain sume gambar-gambar die, hero and ntah gambar ape yang die suke. Bini aku ni memang online fesbuk die leh kate 24 jam. Tu sebab hero aku slalu kaco laptop die. Wakaka! Yang aku lak jarang-jarang online. Tapi bile dah online cam gile dah ni. So yang aku nak bitau bini aku ni buat bisnes online dari fesbuk sahaja. Die promote pun kurang. Cume die suke men fesbuk. Hoho! So skang aku nak promote bisnes bini aku. Sebab aku tengok ramai orang gak yang view blog aku ni. Ramai tak ramai leh tahan la untuk blogger amatur.

Bini aku ni die punye bisnes sebenarnye dah ramai orang buat. Cume bagi aku ape salahnye kalu die nak buat. Sebab at least selain dari jage anak, umah, kucing, men fesbuk die ade la mende lain die nak buat. So die buat la bisnes coklat. Mule-mule tangan die memang la kurang kreatif. Tapi dah lame-lame nampak la seni die tu sikit. Pe-pe pun aku pun terima banyak komen cam puashati ngan bisnes bini aku ni.

So aku nak tunjuk kat korang hasil kreativiti bini aku.


Yap! Bini aku ni tokey coklat! Die dapat ilmu buat coklat ni dari mak die. Oleh kerana coklat ni memang mudah nak buat, so die jadikan sebagai bisnes die. Banyak dah die buat. Semua yang die buat kebanyakkannye dah ade dalam album fesbuk die. Kalu korang nak tengok, korang klik kat sini.

Untuk entry kali ni aku nak bitau tentang hasil-hasil bini aku n ngan harge skali. Tapi kalu korang berminat nak tempah, korang bitau die direct la. Usha fesbuk die. Kalau nak senang usha klik kat sini.

Coklat kat pasaran memang makin lame makin kreatif. Siap ade yang buat jadi cam kek. Bini aku ni design die cam sebutir and sebatang je. Hoho! Tapi datang ngan pelbagai perisa. Kalu nak rase coklat oren, kopi, mint, apple, and strawberry. Pastu leh letak pelbagai warne, cam oren, merah, hijau, putih, hitam, coklat, pink. Macam-macam la ikut selera customer.


Ok. Bini aku ni die ade banyak care nak hias coklat die. So yang gambar kat atas ni dengan 35 biji coklat kosong, wife aku cas dalam RM30. Maksud aku kosong ni ialat coklat semate. Siap warne-warne la. Kalu yang ade filling cam blueberry, hazelnut, nutella, wife aku cas RM35. Filling ni ade dalam coklat tu. So bile korang gigit, ade la rase-rase sedemikian dalam mulut korang. Aku suke gile! So camni yang bentuk butir punye.


So yang camni lak coklat jenis berbatang punye. Harge sebatang RM1.20. Warne, rase ikut selera customer. Tang gambar-gambar tu tak leh nak kompem sebab ikut ape yang ade dekat kedai. Mende ni kalu bagi kat budak-budak, dah jadi cam lolipop. So bini aku namekan coklat batang ni sebagai LoliChoc! Haha! Kadang-kadang mase aku balik kampung kat Tampin tu, bini aku rajin bagi ni kat anak-anak abang aku. Dorg suke gile!


Yang ni la name de Choc Oreo. Dalam coklat ni ade biskut oreo. Bini aku cas untuk sekotak ade 5 biji harge RM10. Lebih kurang ngan coklat batang cume ade oreo kat dalam. So coklat ni jadi lebih tebal!
Hoho!

So ape-ape pun kalu korang ade minat nak tempah ke, leh r pergi kat fesbuk die. Aku dah letakkan link kat atas. So ni antara coklat yang die pernah buat. Adohai! Photoshop lagi..hoho!





So ni la gambar sikit-sikit pasal hasil kerja bini aku. Kalu korg yang membace entry ni berminat nak tempah, infom la bini aku k. Link ade kat perkataan "sini" kat atas tu. Klik je link tu. Bini aku ni pernah buat coklat sampai 200 biji untuk seklai tempah. Kalu korang nk untuk majlis tunang ke, kahwin ke, birthday ke, ape-ape je la kn, bini aku sedia buat. Hohoho! Wokeh!

No comments:

Post a Comment