Sunday, April 22, 2012

Bini No 2

Tajuk je dah tak leh blah. Kompem bini aku mengiyakan je ape yang aku taip kan arini. Aku bernikah ngan bini no 2 aku ni sejak die mule-mule ade kat pasaran. Aku pun dah tak ingath brape hantaran aku bagi. Tapi tak semurah cam skang la. Leh dapat ngan harge bawah 1k. Aku kenal die ni dulu baru aku kenal bini aku. Cume aku tak tergamak je nak bagi die status bini no 1. Kang ngamuk bini aku lak kang. Aku kawen ngan die ni, skali ngan dayang-dayang die gak. Tapi gambar dayang tu aku tak amek dan lagi aku dah serahkan dayang tu kat umah mak bapak aku. Umah aku skang dah ade dayang yang lebih baru and lebih slim serta lebih best! Haha!

So entry kali ni aku nak kenalkan bini no 2 aku. Pengisi mase lapang mase aku belum kawen ngan bini aku skang. Tapi mase dah kawen pun aku stil ngan die lagi. Sejak akhir-akhir ni je aku dah jarang bermesra ngan die. Ade gak rase rindu kat die. Tapi hero aku selalu mengacau mase aku tengah bermesra. Hero aku ni pun same gak cam bini aku. Jeles tak bertempat. Mase nak bermesra je, mesti dorg ganggu. Adoyai!


So inilah die bini no 2 aku. Hehe! Aku baru je snap gambar ni. Dapat idea mase tengah melabur sambil isap rokok. Betul cakap orang, idea datang sejenak bile isap rokok. Haha! N paling best, mase melabur sambil isap rokok. Wakaka! Tak senonoh tul cite ni.

So PS3 aku ni yang jenis gemuk. Mase tu model ni je yang keluar. HD 80Gb punye. Mase beli mende ni die bagi satu je controller. Tapi aku beli lagi satu. Pastu mase hero aku ni jeles, die amek aku punye controller, ntah ape die buat sampai campak-campak kat dinding terus rosak. Pastu terpakse la aku beli yang warne biru tu lak. Bile dah beli, aku test balik controller yang rosak tu, rupe-rupenye masih leh gune. Terbang bersahaja je 2ratus aku.

Sebenarnye ade banyak koleksi game aku. Aku bagi pinjam kat anak angkat aku ngan kawan bini aku. Tapi takpela coz aku ade banyak lagi game yang lain. Harge game kat PS3 ni memang mahal-mahal belake. Harge dalam 150 tu macam wajib bagi yang termurah la. Ni harge 1st hand ye. 2nd hand pun ade gak. Cume aku memang tak minat sebab aku main game ni online. Slalunye mase beli game ni dorg ade bagi cam bonus la. Leh download dari PSN. Yang 2nd hand punye kebanyakkannye yang bonus ni memang dorg dah amek. Siot je. Tapi harge memang murah. Pastu game PS3 ni ikut region lak. Aku pun tak paham sangat region ni camne. Tapi harge untuk R1 lagi mahal banding ngan R3. Tapi aku pedulik hape tentang region ni. Aku main beli je. Haha!

So skang aku nak cite pasal game yang aku selalu main.


Punye banyak game aku ade, aku cume main game ni je. Haha! Ulang-ulang pun takpe. Paham-paham la kan, dah la harge die leh tahan. Tu sebab aku dah jarang beli game.

Game yang addict gile-gile. Game Dark Souls. Keluar je game ni terus aku beli kat Mines. Mase tu aku ronda-ronda ngan bini aku. Pastu ingat nak beli game baru. Dalam kepale aku cam nak cube game Naruto, Bleach ngan Dragon Ball. Pastu aku terpandang ngan game ni. Nampak cam ganas ngan epik. So aku terus je beli. Haha! Mase mule-mule main tu memang susah gile. Tak pernah aku main game adventure mati setiap 10 minit. Pale hotak die. Tapi tu la kenyataannye game ni. Bukan aku tak pandai main game k. Tapi memang game ni dorg buat mase mule-mule main kompem mati! Die punye slogan pun Prepare To Die. Ni memang game yang kalu gamers cam aku, bile mati je macam nak campak controller jauh-jauh, off PS3 pastu lepak 10 minit, isap 2 batang rokok pastu sambung main balik. Game ni dam cam dadah dalam otak aku. Cilake tul. Bini aku pun banyak kali tegur aku pasal game ni. Mane tak nye, memang banyak kali aku menjerit pasal game ni.

Yang buatkan sakit hati tentang game ni camni, menatang ni kene upgrade level, weapon, armor. So die punye bayarannye dari jumlah souls yang kumpul dari bunuh setan-setan yang bermaharajalela! Fuiyo! Bahase! So dorg punye sistem upgrade bukan jenis fix. Contohnye kalu nak upgrade ke level 2 perlukan 1000 souls. Pastu nak upgrade ke level 3 lak perlu ade sampai 1300 souls. Dah la dorg ni leh capai level sampai 7++. Sampai berpuluh juta kene kumpul! Yang paling sakitkan hati kalu dah kumpul 500k souls. Pastu termati lak, samada kene bunuh ke atau terjatuh gaung, So 500k souls tu ilang serta-merta. Tapi masih boleh dapatkan balik dekat tempat yang aku mati tadi. Yang sakit ati tu kalu mati sebelum dapatkan balik. Ha! Tu yang rase nak campak remote, off PS3. Ni yang nak ngamuk. Wakaka!

Tapi macam yang aku cite, game ni dibine utk menyusahkan gamers utk kali pertame je. Pastu dah complete game ni, leh continue dalam New Game+. So status dari awal game leh gune semula. Mase tu barang sume dah upgrade, so lebih senang la.

Ape yang bes tentang game ni, sepanjang game, aku kompem kene invade ngan pemain lain yang dari ntah mane-mane la. Ade yang dari Japang. Bile kena invade, aku kene bunuh menatang invader tu. Ni yang sronok sebab leh bunuh noob dari serate dunia! Pastu mule la dapat msg dari dorg cam maki hamun la. Tu yang bes. Tapi adat la kan. Kadang-kadang aku kene bunuh gak. Tapi tu kadang-kadang la k.

Tapi game ni memang paling bes! yeah! Dadah zaman skang.

Ok ni game yang kedua selalu aku main. Haha! Sebenarnye game ni la yang buatkan aku kalu Sony keluarkan je Playstation kompem aku beli. Sebab Square Enix ni die akan keluarkan game baru kalu ade console baru. Name game ni Final Fantasy.

Mase zaman Playstation 1, kawan aku si Munzamir kenalkan aku ngan gam Final Fantasy 8. Hero dalam game tu Squall Leonheart. Game tu la yang buatkan aku addicted ngan Final Fantasy. Pastu keluar FF9 lak. Sempat gak la aku main. Pastu zaman PS2 keluar FF10. Mase tu memang aku dah beli PS2 so terus continue game. Pastu FF10-2 lak keluar.

Ni PS3 lak keluar FF12. So cam biase la. Haha! Skang ni dah keluar FF13. Tapi aku tak beli lagi sebab masih dalam version Japang dan lagi harge mahal. Haha! Aku nak tunggu sampai Platinum version keluar, baru aku beli.

Ape yang aku minat ngan Final Fantasy ni sebab grafik, jalan cerita, battle sistem, pastu character pompuan sume seksi-seksi. Dari zaman FF8 kene kawal sampai 3 player. Tapi stat FF9 la baru kawal 1 je player. Cam skang kawal main character je. Yang lain sume komputer yang kawal. Tapi strategi tu yang penting. Hehe!

Aku tak banyak sangat nak citekan pasal game ni sebab game ni mudah. Cume yang sakitkan hati nak kumpul trophy je. PS3 ni ade sistem trophy untuk setiap game. Gamers cam aku ni bukan nak kejar nak abiskan game tu kirenye cam tamat je game tu terus main game lain lak. Aku ni jenis kumpul trophy. So aku akan main berkali-kali hanye untuk dapatkan trophy. Haha! Yang gam Dark Souls tadi aku aku dapat sume trophy. Cume game ni je yang aku tak dapat-dapat lagi coz nak kumpulu duit upgrade sume mende tu yang aku malas gile. Dah la susah nak dapat duit, pastu nak dapat duit yang banyak kene bunuh binatang yang agak susah. Pastu keluar game-game yang lain, tu yang aku lupekan misi aku. Sampai la skang ni. Haha!

Ape-ape pun, game FF ni la yang buatkan aku kene beli setiap PS yang keluar. Wakaka!

Ok ni game yang aku gian sangat nak main berkali-kali. Aku suke gile game ni sebab skill die bunuh orang memang terbaik la! Game ni pun support online gak. Tu yang bes tu. Cume aku jarang main online sebab gamers yang lain-lain tu sume dah terlalu hebat. Hoho! Maksud aku cam sistem online dorg takde sekatan. Bile online je game ni, aku mengaku yang aku memang noob gile! Bayangkan la kalu aku level 1 kene main lawan ngan org level 50. So kalu aku dapat bunuh tu pun kire nasib la. Haha! Mule-mule kuar game ni Assassins Creed aku dapat game dengan free. Aku merayu sampai keluar air mate jantan dekat orang Sony Gardens, tu yang aku dapt free. Terus addict aku sampai setiap keluaran die aku beli. Cume yang AC 1 tu aku bagi pinjam kat anak angkat aku. Tu yang aku tak dapat snap gambar die. Die lak sampai skang tak pulang-pulangkan lagi. Adohai, ilang koleksi aku.

Aku tak dapat nak dapatkan sume trophy game ni sebab kebanyakkan trophy kene dapat mase main online. Dah la noob, nak dapat camne. Adohai. Tu yang aku main game ni atas dasar seronok ngan jalan cite die pastu skil yang gile-gile. Mule-mule aku ingat game ni cite tentang manusia biase je. Rupe-rupenye relate ngan dewa-dewa (makhluk asing). Camtu la.

Aku malas nak tulis jalan cite die kat sini coz panjang sangat. Kalu korg nak tau, korg beli PS3 pastu bli game ni and main je la. Haha!

Game yang seterusnya ialah Gran Turismo 5 (GT5). Aku sebenarnye ade gak nyesal beli game ni. Rase cam nak jual je. Aku ingatkan die cam ala-ala Need For Speed. Rupe-rupenye simulator je. So mase aku beli game ni aku cume main dalam sebulan je. Pastu aku dah tak main dah. Grafik memang bes cume aku tak minat. So kalu ade pembace blog aku yang nak beli, komen je kat blog aku ni. Haha! Memang aku tak minat pun. Aku cume leh cite sedikit je pasal game ni. Tu pun dari ape yang aku tau la. Nak main game ni kene beli kete dulu. Beli yang baru, model yang bukannye leh buat lumbe. So kene beli kete 2nd hand yang kene buat overhaul dulu. Haha! Memang real la care die. Pastu nak berlumbe lak kene apply lesen. Pastu nak dapatkan duit kene menang dalam race. Pastu setiap race cume kereta tertentu je leh masuk. So maknenye kene beli kete lain and setting balik la. Sume tu pun kene gune duit and memang lame la. Bile online lak, lagi sakit ati. Kete org luar negare ni macam pelesit laju die. Gampang tul. Bile race online baru tak nampak logik. Macam mane kat selekoh tajam gile leh potong aku, padahal speed aku time tu dah 80miles/h. Gile ape?! Tak logik dah kat situ.

Aku start tak main game ni lepas aku donlod kete dari PSN. Kete-kete ni la yang ade speed tak munasabah. Kompem menang. Tu yg aku dh boring.  Haha! Game buhsan. Patutnye aku beli Need For Speed. Leh bunuh polis ngan kete chevrolet dorg tu. Adohai!

Next game Dynasty Warrior. Game ni tentang zaman perbalahan dolu kala kat China. Game ni memang bes gile. Kene upgrade character, kene cari senjate and kuda. Haha! Musuh paling kuat Lu Bu. Aku suke gile main game ni sebab nak kepuasan tamatkan game ni ngan sume character yang ade ngan perfect la. So aku upgrade sume orang ngan cari senjata paling kuat untuk dorg n cari kuda paling bagus untuk dorg. Haha! Game ni takde trophy. Cume main untuk seronok je. Kadang-kadang game ni pun buhsan gak sebab bile kene gune character yang lembap gile takde specialty langsung. Kalu ade pun yang tak bes punye.

Aku beli game ni sebab abang aku suke gile main. Die kalu lepak umah aku n nak main gam, ni je la pilihan die. Bile die main tu memang lupe sekeliling and lupe mase. Tak tido pun takpe asalkan dapat main. Yang aku sakit ati tu, game ni dah la senang gile, tapi bile abang aku main, slalu mati je. Tu yang aku buat misi aku sendiri. Memang kaw-kaw misi aku ni. Patut aku letakkan trophy untuk aku sendiri. Adohai! Misi aku ialah completekan sume character dengan level paling maksimum ngan senjata terkuat. Nak dapatkan senjata terkuat, aku kene main dekat difficulty maksimum; Chaos pastu tempat terakhir setiap character. Tu la leh dapat senjate yang status 100. Kirenye senjate paling kuat la. Pastu aku dapatkan kude yang paling hebat. Kuda yang paling hebat selalunye kude Red Hare yang Lu Bu tunggang. Tapi dalam game ni memang tak kan dapat kude tu. So aku kene train kude yang warne ala-ala merah pastu train sampai maksimum. Tu yg aku leh dapat kude seakan-akan Red Hare. Kirenye ape yang aku buat dalam game ni, ssape pun main kompem menang tak kire dekat difficulty mane pun.

Tapi bile sampai kat tangan abang aku, aku pun tak paham.. Wakaka! Memanjang kalah je. Aku lak sakit ati. Cam ape yang aku buat tak berbaloi langsung la. Adohai. Bang Zaid.. Bang Zaid. Tak paham dah aku. Game ni leh main 2 orang. Tapi bile main 2 orang, gambar jadi separuh. So kalu musuh dari depan kadang-kadang tak nampak die datang, Sedar-sedar je dah kene pukul. Tu yang aku malas nak main ngan abang aku. Bagi die main, aku lak yang sakit ati sebab tengok die kalah je. Adohai! Tak paham aku!


Aku memang ade banyak game. Tapi banyak-banyak pun, banyak la aku tak main. Contohnye game Fallout ni. Malas aku nak main. Sebab main care ala-ala Counterstrike. Tak reti aku nk kontrol gune controller PS3 ni. Pastu Resident Evil ni pun same gak. Malas aku nak main. Nasib baik game ni free. So aku tak nyesal sangat tak main. Game Prototype ni lak aku malas nak main sebab care nak control die seakan-akan Assassins Creed. Oleh kerane lebih kurang same, so ilang la minat aku nak main. Game ni aku beli sebab aku usha kat Youtube, nampak cam bes. Tapi main untuk sekejap je dah malas dh. Wakaka!

Aku ade gak game bola. Pro Evolution Soccer 2011 (PES 2011). Aku sebenarnye malas nak main game bola sebab bagi aku mudah sangat. Tapi oleh kerana ade kawan aku kat opis ni yang memang kaki game bola pastu sembang macam tak pernah kalah. Kalu korang ingat, aku ade postkan name die dalam entry hero aku tu. Aku taknak sebut name die dalam entry ni sebab semalam die call mintak royalty aku mention name die. Hehe! Tapi bile pikir balik.. Hoho! Kawan aku yang name die Mohd Fakaruddin bin Mohd Noh ni, bile die sembang pasal game PES ni, die lah jaguhnye! Sembang tak pernah kalah! Dalam bangunan Jabatan Pertanian Putrajaya tu die lah heronye. Tapi die ngaku die tak dapat kalah ade sorg. Aku tak ingat name die. So brother aku ni memang suke main PES kat PC je. Aku lak jenis main gune PS3. So kebetulan aku pun ade PES ni dan aku tak tau nak main. So aku mintak la die ajar aku.

Din ni pun satu gak tentang ilmu main bola ni. Bukan kedekut tapi kalu skill and strategi yang bagi die besar kompem menang, susah nak ajar aku. So aku cari la dalam youtube camne nak kawal player. Banyak aku blaja dari youtube. So mase aku ajak Din main ngan aku kali pertame memang aku kene titik la. Ye la kan. Die kan jaguh! Tapi aku biasela jenis yang takkan puas hati ngan kekalahan. So aku sentiase main PES ni smpai bile lawan ngan komputer tu, kompem aku leh score 10-0. Bukan nak menipu ye. Tapi kenyataan.

Mase bini aku pantang kat Cameron, aku ajak la Din ni datang main PES kat umah aku. So aku deal ngan die, sape kalah kene tabik 5 kali. Haha! Takyah la cite camne kan. Aku akan cite mase die nak balik je. Haha! Die tabik kat aku 10 kali der! 10 kali!! Mase die tengah drive balik tu dalam otak aku pikir ni kompem drive cam orang gile ni! Haha! Bes gile! Aku lak keh tido ngan lena. Wohoho! Terbaik la punye kenangan main game bola. Jaguh Jabatan tu tabik kat aku 10 kali! 10 kali beb! Tu aku tak mase tengah main brape kali die tabik. Mase tu ade gak aku tabik kat die. TAPI tak sebanyak die tabik kat aku. Hehe!

Din, u r the best bro! Haha!

Dah melalut dah aku ni. So berkenaan ngan PS3 ni, aku memang gile PS. Tak sabar aku bile nak kuar PS4 lak. Bile keluar ntah la. Tapi aku ade usha gambar PS4. Camne rupe die aku tak pasti lagi la. Tapi ni yang aku usha and ni yang menarik minat

Gambar ni aku dapat dari laman web http://www.gamezone.com/products/playstation-4/news/sony-confident-that-ps4-will-release-before-xbox-720
Penulis die Mike Splechta. Tapi tak tau la kan. Hoho! Tak sabar beb!

No comments:

Post a Comment