Thursday, August 30, 2012

Ape Dah Jadi Ngan 30 Ogos 2012?

Adohai.. Aku tak tau la nak mule camne. Isk! Perasaan campur-baur! Sakit ati ade, gumbira ade, senang hati ade, meluat ade, rase nak maki ade, macam-macam la! Semalam, ari aku dimulekan dengan bangun lewat! Haha! Gilo apo? Bangun kul 7.40 ngan nak mandi, bersiap sume.. Alahai.. kKuar umah dalam kul 8.005 pagi. Nasib bek la Spectra aku pakai teknologi Decepticon, so aku sempat menumbuk kad aku dalam kul 8.25. Sempat lagi singgah beli air. Memang kaw-kaw la spectra aku skang. Tapi aku bukan nak cite pasal spectra. Ni aku nak cite pasal ape yang berlaku dalam tempoh matahari memancar.

Mende yang aku tulis arini memang aku bengang gile. N aku dah tak pedulik ko nak terase ke, hape ke, itu hal ko. Dah takde rase hormat dah aku ngan ko ni! Aku taip ni pun berlapis lagi. Biar nampak cam umum! Haha! Sial la!

Bile sampai kat opis, aku bagi time slip kat P.A pengarah aku coz semalam kelmarin aku g antar heroin aku untuk cucuk. Dah genap 3 bulan dah die. Ni lagi aku tak paham. Heroin kene cucuk, hero lak yang demam. Haha! So berbalik pada cite mule-mule, rutin harian aku, sampai opis, buat air, lepak isap rokok, baru ngadap komputer. Haha! Cume pagi ni je lain. Lepas aku pas time slip tu, aku terus lepak kat komputer. Dok buat ape yang patut. Pastu ring! ring! tepon lak berbunyi. So jawab la sebelum deringan ke 3. Ingatkan ade la customer call. Hoho! Rupe-rupenye penyiasat merangkap pendakwa yang call. Sial la! Banyak bertanye lak tu! Tanya tu, tanya ni. Asyik nak cari salah je. Gile kuase dah agaknye! Ke meroyan. Aku pun tak paham. Tapi memang panggilan tu rase cam nak hamun je terus.

Aku marah gile sebab ko nak bertanye tu gune akal la. Pikir logik. Ini tidak, tanya and terus hentam. Kepala hotak betul la! Bile aku tanye balik, tak ingat lak tu, Padan muke ko kene berulang-alik call aku. Aku memang suke camtu. Ko kalu dah rase mende tu salah, buat surat je la. Tak payah nak tunjuk kuase sangat.

Adohai! Dah lak tu, bile ajak aku berbincang, aku mintak pertimbangkan semula, taknak pulak! Aku mintak ko pertimbangkan tu coz mende ni akan buat orang lain marah. Dah la jauh, padat lak tu. Kite memang boleh buat. Letih memang dapat, syok memang tak dapat. Kalu korang buat mende tu, bukannye ko akan borak2 ngan orang lain, so ko takkan tau ape yg dorang rase. Ni aku yang rajin berborak ngan diorang ni yang akan tau ape yang akan berlaku. Adohai! Takpo la. Nak buat camne. Ikut je la.

Tapi sakit-sakit ati ngan panggilan ko, dapat gak ko sejukkan aku. Haha! Yeah! Aku tak perlu pergi langsung! Tu yang paling bes! Aku suke! Aku ade mende lain nak setelkan dan aku tak perlu berkejar! Badan pun tak letih! Haha! Yeeeehaaaa! Bukan sekali, tapi 2 kali! Yeah! Gemar tul aku bile ko cakap camtu. So nanti aku nak tengok camne ko handle. Wakaka!

Em..ape yang aku celoteh kan tadi berlaku dalam mase 1 jam lepas aku menumbuk kad. Bayangkan la! Lepas tu memang satu keje pun aku tak buat. Mood dah takde!

Pastu aku g lepak kat tangga sambil isap rokok! Pastu dapat satu panggilan yang paling aku tunggu-tunggu! Yeah! Gumbiranya hati aku tak terkate! Isnin ni akan jadi detik bersejarah buat aku. Aku nak kembalikan semangat yang hilang. Aku nak mulekan mende yang baru. Isnin ni penentu semua! Aku dah bertekad nak tinggalkan semua dan taknak ingat langsung mende yang dah berlaku sebelum-sebelum ni. Ape yang paling penting, korang takkan dapat rase kualiti yang aku bagi. Tak pernah aku buat bersungguh-sungguh dalam semua perkara mase aku ngan korang. Tapi lepas ni kalu kompem, memang aku taknak ingat langsung ape dah berlaku. Idop baru, semangat baru. Yeeehaaaa! Hepi2!!

So bile aku dapat berita gumbira tu, aku terus mengubah ape-ape yang patut dan sediakan ape2 yang patut! Hoho! Oleh kerna terlalu hepi, tengahari aku blah makan kat luar. Tak pernah-pernah aku buat camni. Haha! Lepak sorang-sorang kat mamak presint 9 kat terowong sambil makan nasi, ayam masak madu ngan sayur kacang ngan air teh o ais. Yeah!

Dah makan pastu aku terus masuk opis balik. Kang kalu lambat ade lak suara sumbang yang macam cilake cakap-cakap kat belakang. Tapi nak buat camne. Dah perangai korang memang macam tu. Suke buruk-buruk kan orang, suke bawak mulut, suke cakap mende negatif. Dah otak korang negatif. Dari dulu lagi memang camtu. Tak pernah ade mende baik kuar dari mulut korang. Bile aku tegur secare gurau, memang korang rase aku gurau pun, siap balas ngan gurau, Padahal intipati mende yang aku nak sampaikan tu satu ape pun tak lekat kat otak korang. Korang ni pun bukannye mude lagi. Sume dah tua, patutnye jadi tauladan untuk anak-anak korang. Tapi nak buat camne kan. Sifat hasad dengki tu memang ada campur ngan niat yang suke nak jatuhkan orang. Em..biarla. Bukan korang paham pun. Haha! Lagipun bukan aku yang bawak korang ke syurga atau nerake. Ape yang aku leh buat ialah tegur korang tanpe korang terase. HaHa!

So mase dah masuk opis tu, aku prepare la mende yang patut ade untuk minggu depan. Aku baru je dapat tau arini. So nak buat camne. Kene buat gak la. Keje ni bukan aku taknak buat. Tapi aku tersentap sikit coz ade ayat sampai kat telinge aku direct,  "keje bodoh tu dah siap?"..pergh! Berdesing telinge aku mase tu! Aku tak dapt nak kuarkan sepatah perkataan pun. Speechless! Ape yang aku leh pikir mase tu, patutla aku yang dapat keje ni. Keje bodoh hanye orang bodoh je yang buat. Sentap beb! Padahal mase aku dapat keje tu memang aku bersemangat gile nak buat sebab ko sorg je yg aku hormat. Tapi malangnye kate-kate yang ko keluarkan dari mulut sendiri tu yang buat aku sentap. So cam macam biase, kalu dah takde mood, memang last minit la aku buat. Aku bukan ape. Kalu ko rase sebab aku ni bodoh tu yang ko bagi aku keje bodoh, tapi kesian la kat orang-orang lain dalam group aku tu. Kirenye semua pun bodoh gak la kan. Ish! Manis sungguh ayat mu itu. Kalu ko nak marah aku ke hape, jangan babitkan orang lain la! Ape susah? Ko direct ngan aku. Tak payah nak marah orang lain sebab aku. Tak kire la sebab aku rapat ngan die ke atau ape ke, jangan kaitkan la. Susah ke nak pikir logik? Ni terang-terang aku bitau, ade masalah ngan aku, direct ngan aku!

Oleh sebab ko dah bagi keje bodoh kat aku, so aku buat je la kehe bodoh ni. Mase tengah buat keje bodoh ni, tibe-tibe ade masalah teknikal. Mesin rosak lak. Aku baru je plan buat mende-mende ni sume pastu isnin nanti baru binding sume. Skang mesin dah rosak. Maknenye makin lambat la keje aku. Adoi! Nak buat camne kan. Haha! Takkan sebab mende ni ko nak salahkan aku lak! Hoho! So isnin ni je la setelkan semua. Tunggu je la

Pastu tepat kul 5.30 aku blah dari opis. Haha! Memang aku suke pun buat camni. Tapi lepas isnin ni, bile kompem, aku takkan buat lagi dah. Aku nak tunjukkan kualiti yang baru kat sane. Haha!

So itu je la aku nak celotehkan. Aku takkan promote post-post camni kat fesbuk. Aku akan biarkan post ni camni tanpe promosi. Dan aku takkan mintak maaf ngan ape yang aku celotehkan ni. Biar padan muke aku. Wakaka! Wokeh!



No comments:

Post a Comment